Σύμφωνα με την
Ετήσια Έκθεση 2014 του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού (μπορείτε να τη δείτε
τους σχετικούς πίνακες εδώ), ο αριθμός των μαθητών στη δημοτική εκπαίδευση σταθεροποιείται. Το γεγονός αυτό από μόνο του είναι
ενθαρρυντικό αλλά όχι αρκετό...
... για την σταθεροποίηση ή την αύξηση του αριθμού των
εκπαιδευτικών που εργάζονται.
Αυτό συμβαίνει
γιατί ο αριθμός των εκπαιδευτικών που απαιτείται κάθε χρονιά να εργαστεί εξαρτάται
όχι μόνο από τον αριθμό των μαθητών αλλά από την γενικότερη πολιτική που
εφαρμόζει το εκάστοτε Υπουργείο και η κυβέρνηση. Γίναμε μάρτυρες τα τελευταία
χρόνια της συρρίκνωσης του αριθμού των εκπαιδευτικών λόγω της κατάργησης ή
μείωσης των ωρών πολλών «θεσμών» που ίσχυαν στην παιδεία. Μείωση των ωρών για τους
ηλεκτρονικούς υπολογιστές, μείωση γενικά των αποσπάσεων, δεν δόθηκε η ώρα του υπεύθυνου
τμήματος, κλείσιμο σχολείων, κατάργηση αξιόλογων εκπαιδευτικών προγραμμάτων όπως
το «Κύπρος – Αιγαίο», παγοποίηση προαγωγών και πολλά άλλα.
Τα δεδομένα σε
αυτό τον τομέα δεν είναι ενθαρρυντικά αφού εκτός από αυτά που έχουν ήδη γίνει
υπάρχει και η έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας που εισηγείται αύξηση μαθητών κατά
τάξη, αύξηση των ωρών διδασκαλίας του κάθε εκπαιδευτικού, κλείσιμο σχολείων…
Εύκολα μπορεί να
κάποιος να αντιληφτεί τις αρνητικές συνέπειες της πιθανής εφαρμογής των πιο
πάνω, όχι μόνο για τον αριθμό των εκπαιδευτικών που θα οδηγηθεί στην ανεργία
αλλά και για την ποιότητα της Παιδείας γενικότερα.
No comments:
Post a Comment