Οι
αγαπημένοι μας βουλευτές αφού επέστρεψαν από τις προγραμματισμένες τους διακοπές
αποπαγοποίησαν τις μόνιμες θέσεις και τις θέσεις προαγωγής. Λοιπόν, σύμφωνα με
τα δημοσιεύματα ...
...που κυκλοφόρησαν έχουμε και λέμε ΔΗΜΟΤΙΚΗ: Θέσεις
προαγωγής. Βοηθοί Διευθυντές 41 (28 Δημοτικής και 13 Προδημοτικής) και 1 θέση
για Ειδική. Μόνιμες θέσεις Δασκάλων 59, Ειδικής 4 και Νηπιαγωγών 45. Θα
μου πείτε τώρα ότι θα προκύψουν και άλλες θέσεις μέσα από τις προαγωγές που θα
γίνουν αλλά αναλογιζόμενοι τη μικρή διαφορά των ωρών διδασκαλίας των δασκάλων
που θα πάρουν προαγωγή με το διδακτικό χρόνο που θα έχουν ως βοηθοί διευθυντές,
οι νέες ανάγκες που θα προκύψουν θα είναι μικρές σε αριθμό (ένας δάσκαλος που
πάει για προαγωγή λόγω της υπηρεσίας δουλεύει 25 ή 27).
Είναι
φανερό ότι άλλα ήθελε το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού και άλλα ήθελε το
Υπουργείο Οικονομικών. Το πρώτο θέλει να καλύψει τις εκπαιδευτικές ανάγκες και
τουλάχιστον να προσπαθήσει να φτάσει τους αριθμούς που πριν λίγες μέρες δεσμεύτηκε
και «έταξε» ο Υπουργός για να γίνει αποδεκτό το νέο σύστημα διορισμών. Όμως δυστυχώς
σε αυτό τον τόπο οι ανάγκες πάνε περίπατο και πάνω από όλα είναι η οικονομική
πτυχή του θέματος. Το Υπουργείο Οικονομικών έχει να δώσει εξηγήσεις στην Τρόικα
η οποία το μόνο πράμα που την ενδιαφέρει είναι να βλέπει τον αριθμό των
συμβασιούχων και του μόνιμου προσωπικού να μειώνεται. Ξέρετε την οικονομική
καταστροφή σε αυτό τον τόπο την έχει επιφέρει η Παιδεία και οι εκπαιδευτικοί
που «απομυζούν» τα δημόσια ταμεία. Κατά τα άλλα ανήκουμε σε μια Ενωμένη Ευρώπη
(ο Θεός να την κάμει ενωμένη – πρόσφατο παράδειγμα η στάση των ευρωπαίων
απέναντι στο ελληνικό ζήτημα) όπου δηλώνεται και βροντοφωνάζετε ότι το μέλλον
των λαών ανήκει στην παιδεία και εκπαίδευση που προσφέρει στους πολίτες της.
Εν κατακλείδι
οι «δεσμεύεις» του Υπουργού προς το παρών πάνε περίπατο, μιλούσε για 700 μονιμοποιήσεις
τα επόμενα τρία χρόνια και προς το παρών έχουμε μόνο 108. Για να καλύψει τις δεσμεύσεις θα πρέπει να
γίνουν σοβαρές καινοτομίες στην εκπαίδευση όπως να δοθεί ο χρόνος για υπεύθυνος
τμήματος που τον χρωστά εδώ και κάτι χρόνια, να επανέλθουν θεσμοί όπως η
ενίσχυση σε μαθητές που την έχουν ανάγκη, να επαναλειτουργήσουν αξιόλογα
εκπαιδευτικά προγράμματα όπως το Κύπρος – Αιγαίο, ώστε να δημιουργηθούν νέες
ανάγκες για διορισμούς. Με βάση τις παρούσες συνθήκες βλέπω λίγο χλωμά τα
πράματα γιατί δυστυχώς δεν παίρνουμε αποφάσεις μόνοι μας, αποφασίζουν άλλοι για
εμάς, για το «καλό» μας πάντα.
No comments:
Post a Comment