Σε συνέχεια προηγούμενου
άρθρου
Στην εισαγωγή της εγκυκλίου...
Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού: «Το Υπουργικό ενέκρινε μια ακόμα σημαντική μεταρρύθμιση για το εκπαιδευτικό μας σύστημα»
το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού αποστέλλει εγκύκλιο προς τα δημοτικά δημόσια δημοτικά με θέμα την εφαρμογή του Νέου Ωρολογίου Προγράμματος.
...αναφέρει τα εξής: «Το Υπουργείο
Παιδείας και Πολιτισμού, λαμβάνοντας υπόψη την Έκθεση της Επιστημονικής
Επιτροπής για την Αξιολόγηση των Αναλυτικών Προγραμμάτων και τις αδυναμίες που
επισημαίνονταν από το διδακτικό προσωπικό των σχολείων μας, έχει προωθήσει
Πρόταση προς το Υπουργικό Συμβούλιο για έγκριση νέων Ωρολογίων Προγραμμάτων.». Καλό
θα ήταν να δημοσιευτεί αυτή η έκθεση της Επιστημονικής Επιτροπής για να δούμε
και εμείς τι λέει. Δεν ξέρω αν υπάρχει κάπου, αν υπάρχει παρακαλώ αφήστε μου
ένα σχόλιο να την εντοπίσω.
Επίσης, αναφέρει
και τις αδυναμίες που επισημάνθηκαν από το διδακτικό προσωπικό των σχολείων μας.
Μάλιστα… Είναι αυτές οι συναντήσεις που όποιος προλάβαινε συμμετείχε. Και όπως και
στην έκθεση της Επιστημονικής Επιτροπής δεν υπάρχει κάτι δημοσιευμένο που να
δικαιολογεί αυτές τις αλλαγές (αν έχετε κάτι υπόψη σας αφήστε μου ένα σχόλιο να
το εντοπίσω). Φαντάζομαι ότι οι απόψεις των εκπαιδευτικών αφορούσαν κυρίως την
κατάργηση του θεσμού της εμπέδωσης. Μα
από ότι καταλαβαίνω ο θεσμός αυτός δεν εφαρμόστηκε ποτέ αφού δεν υπήρχε
ξεκάθαρη επίσημη τοποθέτηση για το τι είναι αυτό ούτε το πώς μπορεί να εφαρμοστεί
στην τάξη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η πολυφωνία στις ενημερώσεις από
πλευράς Υπουργείου για το τι είναι αυτό το καινούριο στην κυπριακή εκπαίδευση.
Με το ίδιο σκεπτικό το Υπουργείο δηλώνει στην εγκύκλιο «Ένταξη του χρόνου για «Εμπέδωση» σε κάθε μάθημα με την ενθάρρυνση για
διαφοροποίηση της διδασκαλίας». Διαφοροποίηση διδασκαλίας αυτή τη φορά, θα
υπάρξει άραγε σωστή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για αυτό το θέμα; Ή θα αφήσουν
τους εκπαιδευτικούς μόνους τους να επιμορφωθούν.
Για να πετύχει η
οποιαδήποτε μεταρρύθμιση αυτό που απαιτείται είναι η επιμόρφωση των μάχιμων
εκπαιδευτικών. Και σε αυτό τον τομέα το υπουργείο υστερεί.
Μπορείτε να δείτε την εγκύκλιο εδώ
Μπορείτε να δείτε τους σχετικούς πίνακες/παραρτήματα εδώ
No comments:
Post a Comment